USI’s PlantXel at the 7th ACM International Symposium on Pervasive Displays!

Again this year we had a paper accepted at Pervasive Displays 2018 in Munich! Starting from the seminal idea of USI’s fellow member Vito Gentile, we will present “PlantXel: Towards a Plant-based Controllable Display”.
Based on thigmonasty, that is the capability of some plants to change the shape and position of their leaves as a response to external stimuli, we explored the possibility of constructing a controllable dynamic plant-based display. To this end, we first carried out a feasibility study with Mimosa Spegazzinii plants, and according to the observed results, we set up a working prototype of a Plantxel for a reliable and significant assessment of our design choices.
The paper is a joint work with our friend and colleague Ivan Elhart from the Università della Svizzera italiana of Lugano, as part of an ongoing and promising collaboration.

Anche quest’anno saremo a Pervasive Displays 2018 a Monaco di Baviera! Partendo da un’idea del nostro collega Vito Gentile, presenteremo un articolo dal titolo “PlantXel: Towards a Plant-based Controllable Display”.
Basandoci sulla tigmonastia, che è la capacità di alcune piante di cambiare forma e posizione delle proprie foglie quando stimolate, abbiamo esplorato la possibilità di realizzare display dinamici e controllabili i cui “pixel” sono piante. Per far ciò, abbiamo prima condotto uno studio di fattibilità su esemplari di Mimosa Spegazzinii e, a seguito dei risultati di tale studio, abbiamo messo a punto un prototipo funzionante e completo di Plantxel per avere una valutazione attendibile circa l’efficacia delle nostre scelte progettuali.
L’articolo è frutto di un lavoro congiunto con il nostro amico e collega Ivan Elhart dell’Università della Svizzera Italiana di Lugano (Svizzera), nell’ambito di una collaborazione molto promettente.